Search
× Search

Ομιλίες - Ολομέλεια

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ Γ'-3 ΙΟΥΛΙΟΥ 1997(Ν.2515/1997):Συζήτηση άρθρων Σ.Ν. Υπ. Οικονομίας"Άσκηση επαγγέλματος Λογιστή Φοροτεχικού,λειτουργία Σωμ.Ορκ. Εκτ(ΣΟΕ) κλπ

Έρχομαι στο άρθρο 8. Το νομοσχέδιό σας δεν το συνυπέγραφε, εν σχέσει με το άρθρο 1 ο Υπουργός Παιδείας και κακώς, γιατί είδατε τι θέματα τέθηκαν σε σχέση με τους πτυχιούχους των Τ.Ε.Ι. Αυτό το νομοσχέδιο συνυπογράφει και ο Υπουργός Δημόσιας Τάξης. Το θέμα είναι όμως ότι θα έπρεπε να είναι εδώ και ο Υπουργός Δημόσιας Τάξης. Δεν είναι σωστό να τα φορτώνουν όλα σε εσάς, διότι τίθενται θέματα δημόσιας τάξης σοβαρά. Αλλάζει άρδην το καθεστώς που ισχύει περί παιγνίων κατά τρόπο, κατά τη γνώμη μου, αμελέτητο. 

Το σημερινό καθεστώς προβλέπει ότι με μία διαδικασία -αναφέρομαι στο βασιλικό διάταγμα 29/71- και κατόπιν γνωμοδότησης μιας ειδικής επιτροπής όλα τα παίγνια είτε είναι απολύτως τυχερά είτε είναι μικτά είτε είναι τεχνικά χαρακτηρίζονται εκ προοιμίου απ' αυτήν την επιτροπή και υπόκεινται στις σχετικές διατάξεις για την κάθε κατηγορία. 

Τώρα, η τρίτη κατηγορία, δηλαδή τα τεχνικά παίγνια, αφαιρούνται πλέον απ' αυτήν τη διαδικασία και μένουν πραγματικά μετέωρα. Ποιος χαρακτηρίζει ένα παίγνιο ότι είναι απολύτως τεχνικό και δεν είναι μικτό, δηλαδή δεν μετέχει και του χαρακτήρος ως τυχερού παιγνίου; 

Το λέω αυτό, διότι πίσω από τη ρύθμισή σας για τα τέλη αυτά, κρύβεται η σκέψη ότι στην πραγματικότητα αυτά τα παίγνια υποκρύπτουν και χαρακτήρα τυχερού παιγνίου. Αυτά, λοιπόν, τα παίγνια ποιος τα χαρακτηρίζει αν είναι τεχνικά; Κανένας πλέον. Εκείνος που δίνει την άδεια. Δηλαδή ποιος; Ο δήμος. Εκεί θα αφήσουμε την εκτίμηση, εάν ένα παίγνιο είναι καθαρά τεχνικό και επομένως του δίνουμε την άδεια και του βάζουμε και το χαράτσι ή είναι τυχερό, οπότε συνεπάγεται κίνδυνο για τη δημόσια τάξη, για τη δημόσια ασφάλεια; Πού θα παίζεται, πώς θα παίζεται, ποιοι θα προσέρχονται; 

Θέλω να πω, δηλαδή, ότι μπροστά στην προσπάθεια και στη φόρα που έχετε πάρει να διευκολύνετε δια παντός τρόπου τη φορολόγηση, την καταβολή τέλους, την είσπραξη, στερείτε την κοινωνική θωράκιση από ορισμένες εξασφαλίσεις. Τώρα λοιπόν, θα υπάρχει μία διαδικασία, που θα αφορά τα τυχερά και τα μικτά παίγνια και θα ισχύουν οι διατάξεις που ισχύουν από το νόμο περί τυχερών παιγνίων και μία τεράστια κατηγορία παιγνίων που φέρονται ως τεχνικά, δεν θα εκτιμώνται ότι είναι τεχνικά και ψυχαγωγικά, όπως το λέει, παρά μόνο από το δήμο, ο οποίος θα επιβάλει ... […] 

 

 

Επομένως, αυτά τα παίγνια θα χαρακτηρίζονται πρώτα από την επιτροπή ως τεχνικά και μετά θα υπόκεινται σ' αυτές τις διατάξεις. 

Το είπα αυτό, γιατί το διάβασα και στη γνωμοδότηση της Επιστημονικής Επιτροπής, η οποία λέει ακριβώς αυτό το οποίο είπα. 

Το τελευταίο που θέλω να πω είναι ότι ο τρόπος, με τον οποίο επιβάλλεται το τέλος και ελέγχεται, παραβιάζει ατομικά δικαιώματα. Από την μια πλευρά, δηλαδή, θα είναι ανεπαρκής αυτός ο έλεγχος διότι, όπως εξέθεσαν και οι συνάδελφοι, έχουμε τέτοιες αδυναμίες ώστε δεν μπορούμε να ελέγξουμε οφθαλμοφανή πράγματα που συμβαίνουν στην κοινωνία μας, όπως τα αυθαίρετα και η παράνομη στάθμευση και από την άλλη μεριά θα είναι και μεροληπτικός, διότι όπου υπάρχει αυτή η χαλάρωση είναι ενδεχόμενο να γίνονται και καταχρήσεις και να δημιουργούνται μεγαλύτερες αδικίες.[...]

 

 

Αυτή η διάταξη εδώ δημιουργεί πάρα πολλές απορίες. Δηλαδή τι κάνει; 

'Όλα τα Ν.Π.Ι.Δ. τα υπάγει και αυτά στο Λογαριασμό Δημοσίων Επενδύσεων με μια απόφαση του υπουργού. 'Έτσι μάλιστα όπως είναι διατυπωμένη -και ερωτώ τον κύριο Υπουργό να μου το διευκρινίσει- μου δίνει την αίσθηση ότι κάποια κόντρα υπάρχει πάλι με το Ελεγκτικό Συνέδριο. Δηλαδή έχουν αποφασισθεί προφανώς κάποιες χρηματοδοτήσεις από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων σε τέτοιου είδους νομικά πρόσωπα, το Ελεγκτικό Συνέδριο αρνήθηκε να τις εγκρίνει, διότι δεν μπορούν να επιχορηγηθούν από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και ερχόμαστε τώρα με μια διάταξη, έρχεται δηλαδή η Κυβέρνηση και λέει ότι διαγράφουμε την "κόντρα", ισχυροποιούμε τις αποφάσεις που αρνείται το Ελεγκτικό Συνέδριο να εγκρίνει ή τα εντελλόμενα έξοδα- δεν ξέρω που υπάρχει αυτή η διάσταση - και στο εξής, τέλος πάντων, ανοίγει ο δρόμος γι' αυτές τις χρηματοδοτήσεις. 

'Έχω την άποψη ότι δεν πρέπει να περάσει αυτή η διάταξη και να μην επιμείνει ο κύριος Υπουργός, εάν δεν έχουμε σαφείς και συγκεκριμένες διευκρινίσεις για το πώς πρόκειται να εφαρμοσθεί, διότι είναι πραγματικά στην ανεξέλεγκτη εκτίμηση του κάθε υπουργού από που θα δίνει πλέον λεφτά. Στον τακτικό προϋπολογισμό είναι γνωστά τα κεφάλαια από τα οποία μπορεί να δίνει. Στις δημόσιες επενδύσεις όμως δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα. Με τη διάταξη αυτή μπορεί δηλαδή ο υπουργός να βάζει χέρι στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και να χρηματοδοτεί όποιο Ν.Π.Ι.Δ. θέλει. Και μπορούν να μπουν εκεί πέρα πάρα πολλά κριτήρια. Εγώ δεν θέλω να κατακρίνω τον κύριο Υπουργό ή κάποιον συγκεκριμένο αυτήν τη στιγμή ότι κάνει κομματική πολιτική. Νομίζω όμως ότι εκεί που βρισκόμαστε, σε μια εποχή αυστηρής λιτότητας και περιορισμού όλων των δαπανών, το να ανοίγουμε μία πόρτα και κατά τρόπο μάλιστα τόσο ανεξέλεγκτο, είναι εξαιρετικά επικίνδυνο. Γι'αυτό δεν θα πρέπει να επιμείνει ο κύριος Υπουργός σ' αυτήν τη διάταξη. Να τη φέρει αλλιώς, με πολλές εξηγήσεις.

Print
760 Rate this article:
No rating

Επικοινωνία

Σέκερη 1, 106-71, Αθήνα
τηλ. 2103675871-3
φαξ: 2103675668
email: benaki@parliament.gr

Όροι χρήσηςPrivacy Statement© 2025 - Άννα Μπενάκη-Ψαρούδα
Επιστροφή πάνω