Search
× Search

Ομιλίες - Ολομέλεια

/ Κατηγορίες: Ομιλίες - Ολομέλεια

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΚΔ΄- 6 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2007 : Νομοσχέδιο Υπουργείου Εσωτερικών "Ρυθμίσεις θεμάτων Ανεξάρτητων Αρχών,Γενικού Επιθεωρητού Δη

Παρηκολούθησα τη συζήτηση που έγινε για τις ανεξάρτητες αρχές και τις παρεμβάσεις που έγιναν προ ολίγου και θα ήθελα να εισφέρω τη γνώμη μου σε όσα ελέχθησαν πολύ σύντομα, μη παρεμποδίζοντας τους συναδέλφους από την άσκηση των δικαιωμάτων τους. 

Κατ’ αρχάς, όπως είπα και στην πρωτολογία μου, η Αξιωματική Αντιπολίτευση θα ήταν περισσότερο νομιμοποιημένη στο να κατακρίνει τη στάση της Κυβέρνησης στο θέμα των ανεξαρτήτων αρχών, αν και εκείνη ήταν συνεπής προς τις υποχρεώσεις της απέναντι στις αρχές αυτές, σε σχέση με τον τρόπο υπόδειξης των μελών των αρχών αυτών μέσα στην κοινοβουλευτική διαδικασία. 

Και ενώ την πρώτη τετραετία λειτουργίας των ανεξαρτήτων αρχών, μέχρι το 2004, ο θεσμός λειτούργησε άψογα και η Βουλή ήταν εντάξει απέναντι στις υποχρεώσεις της, υποδεικνύοντας με ομοφωνία -όπως είπε ο κ. Κακλαμάνης- τα μέλη των αρχών, από κάποιο σημείο και έπειτα, στην επόμενη κοινοβουλευτική περίοδο όπου το ΠΑ.ΣΟ.Κ. άρχισε να αντιμετωπίζει δυσκολίες, εσκλήρυνε τη στάση του από τη στιγμή εκείνη και έκτοτε, η Βουλή και ιδιαίτερα η Διάσκεψη των Προέδρων δεν κατέστη δυνατόν να εκπληρώσει την υποχρέωσή της. 

Σήμερα λειτουργούν οι αρχές αυτές με παράταση -ανεπίτρεπτη κατά τη γνώμη μου- της θητείας τους, ακριβώς διότι η Αξιωματική Αντιπολίτευση, ευρισκόμενη προ των εσωτερικών δυσκολιών της, αρνείται να συνεργαστεί στην υπόδειξη νέων μελών ή στην παράταση των παλαιών θητειών και επιμένει στην επιβεβαίωση των παλαιών συνθέσεων. Αυτή είναι η μία παρατήρηση. 

Η δεύτερη είναι ότι οι ανεξάρτητες αρχές είναι καθαρά διοικητικές αρχές, όπως υποστήριξε ο Υπουργός και αυτό δεν τους επιτρέπει να υπεισέρχονται στο χώρο λειτουργίας και δικαιοδοσίας των άλλων αρχών.

Αναφέρομαι, λοιπόν, στο τελευταίο θέμα που ανακινήθηκε, με τις κάμερες παρακολούθησης της Τροχαίας και δεν μπορώ με κανέναν τρόπο να παραδεχθώ ότι μπορεί να παρεμποδίζεται η δικαιοσύνη και ειδικότερα η εισαγγελική αρχή όταν θέλει να συλλέξει τα απαραίτητα αποδεικτικά στοιχεία, όταν τελούνται επ’ αυτοφώρω εγκληματικές πράξεις. Και αυτό μόνο και μόνο επειδή κάποια άλλη ανεξάρτητη αρχή -σεβαστή καθ’ όλα στη γνώμη της- απεφάνθη ότι σε καμμία περίπτωση δεν μπορεί να λειτουργούν οι κάμερες παρακολούθησης της κυκλοφορίας. Νομίζω ότι εδώ φθάνουμε σε μια ανεπίτρεπτη υπερβολή, προσπαθώντας μέσω των αρχών που ανήκουν σε μια εξουσία, την εκτελεστική, να παρεμποδίζουμε μια άλλη αρχή τη δικαιοσύνη, να επιτελεί το έργο της. 

Και το τελευταίο που ήθελα να παρατηρήσω είναι σε σχέση με αυτή τη διάταξη για το υποτιθέμενο -που δεν είναι- ανεύθυνο των μελών των αρχών κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους. 

Ξέρετε, κυρία Πρόεδρε -και είχα πολλές συζητήσεις με τις ανεξάρτητες αρχές ως Πρόεδρος- ότι τα μέλη του Ραδιοτηλεοπτικού Συμβουλίου, σχεδόν όλα, είναι υπόδικα ενώπιον των δικαστηρίων, διότι επέβαλαν κυρώσεις και υψηλά πρόστιμα σε Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, δημοσιογράφους και γενικά κατά την εκτέλεση των κυρωτικών καθηκόντων τους; Είναι δυνατόν αυτά τα μέλη να μείνουν παντελώς απροστάτευτα και να βρίσκονται συνεχώς στο εδώλιο του κατηγορουμένου, διότι υπάρχουν αυτές οι αντιδράσεις;  

Η διάταξη σε αυτό αποβλέπει και δεν ξέρω βέβαια, αν θα μπορούσε κατά κάποιο τρόπο να διευκρινιστεί -αλλά με τον τρόπο που νομοθετούμε δεν γίνεται, γιατί απλώς γίνεται παραπομπή σε μια άλλη διάταξη- ότι υπάρχει κάλυψη των μελών των αρχών, όταν εκφέρουν γνώμη ή όταν διατυπώνουν την ψήφο τους, αλλά τι εννοούμε όταν λέμε «και για πράξεις κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους». 

Θα ήθελα επίσης, να κάνω μία ακόμα παρατήρηση για μια άλλη διάταξη και να παρακαλέσω τους αρμόδιους να την προσέξουν, διότι νομίζω –αν την αντιλαμβάνομαι σωστά τη διάταξη- ότι θα πρέπει να υπάρχει κάποια υπερβολή. 

Δίδεται το δικαίωμα στον Ειδικό Γραμματέα του Σώματος Επιθεωρητών και Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης να αίρει το τραπεζικό, χρηματιστηριακό και φορολογικό απόρρητο των εμπλεκομένων προσώπων. Είναι η παράγραφος 7 του άρθρου 4. 

Απ’ ό,τι ξέρουμε, το τραπεζικό –τουλάχιστον- απόρρητο αίρεται μόνο στην ποινική διαδικασία. Και για να αρθεί το τραπεζικό απόρρητο παρεμβάλλεται μία δικαστική απόφαση, μία απόφαση δικαστικού οργάνου, όπως είναι το Συμβούλιο. 

Εδώ, θα αίρεται το τραπεζικό απόρρητο με την απόφαση ενός διοικητικού οργάνου, του Ειδικού Γραμματέα του Σώματος Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης, ο οποίος κατά το νόμο είναι ένας μετακλητός υπάλληλος, ο οποίος ορίζεται με τη διοικητική διαδικασία; Αν συμβαίνει έτσι –διότι διατηρώ μία επιφύλαξη μήπως δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα- νομίζω ότι θα πρέπει, μέχρις ότου ψηφιστεί η διάταξη, να προσεχθεί αυτό το θέμα.

Print
724 Rate this article:
No rating

Επικοινωνία

Σέκερη 1, 106-71, Αθήνα
τηλ. 2103675871-3
φαξ: 2103675668
email: benaki@parliament.gr

Όροι χρήσηςΠολιτική Απορρήτου© 2024 - Άννα Μπενάκη-Ψαρούδα
Επιστροφή πάνω