Search
× Search

Ομιλίες - Ολομέλεια

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΚΓ'-24 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 1999(Ν.2740/1999):Σχέδιο νόμου Υπ. Παιδείας"Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις"(Κοιν. Εκπρόσωπος)

Όποιος θα διάβασε στις εφημερίδες ότι σήμερα συζητείται νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, ασφαλώς θα περίμενε ότι συζητείται ένα νομοσχέδιο που θα δίνει κάποιες απαντήσεις και κάποιες λύσεις στα φλέγοντα θέματα που αντιμετωπίζει σήμερα η παιδεία και ιδιαίτερα η μέση εκπαίδευση. Θα περίμενε απαντήσεις για το πρόβλημα των επαναληπτικών εξετάσεων, θα περίμενε απαντήσεις για την πορεία της μεταρρύθμισης την επόμενη χρονιά, θα ήθελε να ακούσει ποιες θα είναι οι διορθωτικές παρεμβάσεις του Υπουργείου Παιδείας για τις οποίες έχει μιλήσει πάρα πολλές φορές στην τρέχουσα μεταρρύθμιση και βεβαίως θα ήθελε να γνωρίζει αν και υπό ποιες προϋποθέσεις θα αρχίσει αυτήν τη φορά η σχολική χρονιά και αν υπάρχουν ελπίδες να μπούμε στο σχολικό χρόνο με ομαλότητα και ειρηνικό πνεύμα.

Διαβάζοντας, λοιπόν, ότι έρχεται ένα νομοσχέδιο για το κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας, ασφαλώς θα είπαν όσοι το είδαν "άλλα λόγια να αγαπιόμαστε!". Εδώ η παιδεία καίγεται και το Υπουργείο Παιδείας φέρνει ένα νομοσχέδιο που έπρεπε από πολύ καιρό να είχε έλθει, να είχε έλθει ενδεχομένως υπό διαφορετική μορφή και έρχεται ακριβώς να απασχολήσει και τη Βουλή και το κοινό με ένα θέμα που αυτήν τη στιγμή δεν είναι το φλέγον. Αυτά για τη γενική στάση του Υπουργείου Παιδείας. 

Έρχομαι τώρα να εξετάσω και να δω και εγώ μαζί σας, όπως όλοι θα το κάνουμε σ' αυτήν την Αίθουσα, κατά πόσο το νομοσχέδιο αυτό και στο κύριο μέρος του που είναι το πιστοποιητικό γλωσσομάθειας, αλλά και στο παρακλάδι του που είναι οι λοιπές διατάξεις και έχουν πολύ ουσία, ανταποκρίνεται στις προσδοκίες έστω και γι' αυτά τα θέματα. 

Το κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας είναι ένα αίτημα χρόνων πολλών. Δεν θυμάμαι σε πόσες γενικές συνελεύσεις της Οργάνωσης PALSO έχω λάβει μέρος, όπου ζητείται το κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας. Κάποιος εκπρόσωπος του Υπουργείου Παιδείας έλεγε ότι ερχόταν και όλο αυτό το νομοσχέδιο και το πιστοποιητικό δεν ερχόταν. Αντίθετα, είχαν έρθει κάποιες άλλες ιδέες του κ. Παπανδρέου, ο οποίος ίδρυε δημόσια φροντιστήρια ή εκπαιδευτήρια, δεν θυμάμαι πώς τα έλεγε, κρατικών γλωσσών, που θα έθεταν στο περιθώριο και σιγά-σιγά θα οδηγούσαν στην αφάνεια την ιδιωτική πρωτοβουλία. 

Έτσι όπως προβλεπόταν η ρύθμιση, δεν εξασφάλιζε τον ελεύθερο ανταγωνισμό. Δηλαδή να υπάρχουν και τα δημόσια, για να πηγαίνουν και τα παιδιά που θέλουν να πάνε στα δημόσια, αλλά να υπάρχουν και τα ιδιωτικά για τα παιδιά που θέλουν να πάνε στα ιδιωτικά, να λειτουργούν επί ίσοις όροις και τα καλύτερα να επιβιώνουν. 'Ήταν ένας θεσμός, που απέβλεπε στην εξαφάνιση των ιδιωτικών φροντιστηρίων. 

Εν πάση περιπτώσει, αυτό δεν έγινε. Είπατε ότι θα το κάνετε κι εσείς. να το κάνετε, φτάνει να εξασφαλίζετε τους κανόνες του ανταγωνισμού. Αλλά το κρατικό πιστοποιητικό δεν ερχόταν. Τελικά ήρθε τώρα και ήρθε, κατά την άποψή μας, κατά τρόπο τελείως ανώριμο και πρόχειρο. Παρ' όλο που αυτό είναι μία μομφή, που τη λέμε σε όλα τα νομοσχέδια, εδώ νομίζω ότι επιβεβαιώνεται και επιβεβαιώθηκε από την τοποθέτηση του κυρίου Υπουργού ακριβώς τώρα στο άρθρο 1, όπου θέτει μέσα υπό τύπον διορθώσεως ή συμπληρώσεως σημαντικότατες ρυθμίσεις, οι οποίες αφορούν την ουσία του νομοσχεδίου και έχουν μεγάλες επιπτώσεις επί του θέματος.

 

 

Απλώς επισημαίνω -και αυτό είναι μία κριτική που σας κάνω- ότι θεμελιώδη θέματα για τη ρύθμιση της λειτουργίας αυτού του πιστοποιητικού, που έπρεπε οίκοθεν να είχατε αντιληφθεί και να είχατε επιλύσει, περιμένατε να έρθουν στην Διαρκή Επιτροπή και να τεθούν από τους συναδέλφους. Και καλό είναι που τα φέρνετε, αλλά αυτό δεν μου στερεί το δικαίωμα να πω ότι το νομοσχέδιο ήρθε πρόχειρα και αμελέτητα και πάνω στη συζήτηση διαμορφώνεται σωστά. Καλώς κάνετε και το διαμορφώνετε σωστά και αυτό το επαινώ, αλλά ταυτόχρονα επισημαίνω ότι αυτή η στάση σας υποδηλώνει ότι το θέμα δεν είχε μελετηθεί, γιατί δεν είναι αμελητέο ζήτημα, ποιο θα είναι το επαγγελματικό αντίκρισμα αυτού του πιστοποιητικού δύο ειδών, το οποίο δίνεται τώρα σε επίπεδο ένα και σε επίπεδο δύο. 

Κάποιος συνάδελφος ρώτησε "τι θα είναι; 'Ένα πιστοποιητικό για να το κορνιζάρουν;". Δεν έχει σχέση με επαγγελματικά δικαιώματα αυτό που σας λέω, γιατί όντως στο θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων έχετε μία πολύ μεγάλη αδυναμία. Τίποτα δεν κατοχυρώνεται επαγγελματικά σ' αυτό το Υπουργείο.

Δημιουργείτε πτυχία επί πτυχίων, πιστοποιητικά επί πιστοποιητικών και επαγγελματικά δικαιώματα δεν δίνετε. Τα μισά επαγγελματικά δικαιώματα στα ΤΕΙ είναι ακόμη στον αέρα και είναι μπαλάκι μεταξύ Πολυτεχνείου, Τεχνικού Επιμελητηρίου, ΤΕΙ και αντιστοίχων συνδικαλιστικών οργανώσεων. Επαγγελματικά δικαιώματα στα ΙΕΚ δεν υπάρχουν. Συνεπώς, υπάρχει μία αδυναμία του Υπουργείου εκεί. 

Εδώ όμως δεν επρόκειτο stricto sensu για επαγγελματικά δικαιώματα, αλλά επρόκειτο για την επισήμανση της σημασίας αυτού του πιστοποιητικού κρατικής γλωσσομάθειας στην εν γένει λειτουργία του δημόσιου τομέα. 'Ήρθατε τώρα και είπατε ότι πλέον όπου προβλέπεται γνώση ξένης γλώσσας ως προσόν για την πρόσληψη στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, θα περιλαμβάνεται και το κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας. 

Αλλά εδώ δημιουργούνται πάρα πολλά ζητήματα. Υπάρχουν ήδη κείμενες διατάξεις, οι οποίες ζητούν και μάλιστα με διαβαθμίσεις πιστοποιητικό σε επίπεδο PROFICIENCY ή πιστοποιητικό γλωσσομάθειας σε επίπεδο LOWER. Αυτά τα αναφέρουν οι διατάξεις. Τώρα με τη διάταξη που προτείνετε, αυτομάτως προστίθεται σ' αυτές τις ισχύουσες διατάξεις και το πιστοποιητικό κρατικής γλωσσομάθειας; Και σε ποιο επίπεδο; Σε επίπεδο PROFICIENCY, σε επίπεδο LOWER ή είναι κάποιο άλλο τρίτο πιστοποιητικό, του οποίου τη βαθμολόγηση μέσα σ' αυτήν τη σκάλα ακόμη δεν την ξέρουμε; 

Θα βρείτε κάποιον τρόπο να δώσετε μία λύση, φαντάζομαι, είναι πολύ δύσκολο, αλλά εν πάση περιπτώσει, είναι κάτι το οποίο θα έπρεπε να σας είχε απασχολήσει και να το είχατε μελετήσει σε βάθος, να μας το φέρετε εδώ έτοιμο να το συζητήσουμε και όχι να τίθεται το θέμα στην Διαρκή Επιτροπή, να αποκτάτε συνείδηση του προβλήματος από τις τοποθετήσεις των Βουλευτών και τώρα να μας φέρνετε μία ρύθμιση για την αντιμετώπιση του θέματος, που δεν την πολυκαταλάβαμε, προς αυτήν την κατεύθυνση πάντως, και που περιμένουμε να τη δούμε, ώστε αύριο να τη μελετήσουμε καλύτερα. Διευκρινίσατε δε ότι θα γίνονται δύο ξεχωριστές εξετάσεις για τα δύο επίπεδα. Νομίζω ότι αυτό πρέπει να το γράψετε και στη διάταξη, για να φαίνεται. 

Όλα αυτά δίνουν την αίσθηση ότι το Υπουργείο που είχε ξεκινήσει, με το μεγαλεπήβολο σχέδιο να δημιουργήσει κάποιον οργανισμό για την οργάνωση αυτού του κρατικού πιστοποιητικού, τελικά κατέληξε να μας φέρει ορισμένες διατάξεις, όπου εμένα μου μοιάζει ότι αυτό το κρατικό πιστοποιητικό οργανώνεται ως ένα πάρεργο του Υπουργείου Παιδείας. Απονέμεται από το Υπουργείο Παιδείας. 

Θα μπορούσε να υπάρχει ένας οργανισμός ή ένα ίδρυμα, που θα κάνει αυτήν τη δουλειά και θα ήταν εξοπλισμένο και στελεχωμένο με ανθρώπους, που θα μπορούν να εμβαθύνουν σ' αυτό το πρόβλημα και διαρκώς να επεξεργάζονται καινούριες λύσεις. Αντί να μας φέρνετε λοιπόν έναν κάποιο φορέα, ο οποίος θα είναι εξειδικευμένος γι' αυτήν τη δουλειά, που είναι πάρα πολύ σημαντική, φέρνεται μία ρύθμιση και εκείνο που προβλέπεται, είναι μία επταμελής κεντρική εξεταστική επιτροπή παρά τω Υπουργείω Παιδείας.

Υπάρχουν βέβαια και άλλες ατέλειες, που δείχνουν ότι δεν είναι μελετημένο το θέμα, αλλά υπό την πίεση του "θα έρθει, θα έρθει" ήρθε τελικά, αλλά ήρθε όπως ήρθε. Λέτε ότι θα είναι μία φορά το χρόνο οι εξετάσεις. Υπάρχει ένα πρόβλημα, μπορεί να είναι και περισσότερες; Αυτά τα αναφέρω σαν παραδείγματα. Θα τα δούμε. 

Έπειτα αναφέρετε ότι δεν χρειάζονται αυτό το πτυχίο εκείνοι που έχουν πάρει μεταπτυχιακούς τίτλους, διδακτορικά κλπ. σε αναγνωρισμένο ίδρυμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της αλλοδαπής, δηλαδή, είναι π.χ. γιατροί. Αν αυτό είναι ένα πιστοποιητικό του κατά πόσο ξέρουν ή δεν ξέρουν π.χ. γερμανικά αυτοί που σπούδασαν στη Γερμανία και πήραν το πτυχίο, εντάξει. Αλλά αν είναι, όπως λέτε εσείς τώρα ενώ στην επιτροπή είχατε πει διαφορετικά πράγματα, ένα πτυχίο που θα δίνει το δικαίωμα διδασκαλίας ξένης γλώσσας στα φροντιστήρια τότε τι θα πείτε; Ο γιατρός που σπούδαζε στη Γερμανία έχει και την ικανότητα και την πιστοποίηση διδασκαλίας της ξένης γλώσσας; Μέγα πρόβλημα. 

Το θέτω, για να σας δείξω, ότι δεν ξέρω αν μέχρι αύριο έχετε τον καιρό να τα μελετήσετε όλα αυτά τα θέματα σε βάθος και να τα διατυπώσετε και με τη βοήθειά μας, γιατί σας είπαμε ότι το ψηφίζουμε το νομοσχέδιο επί της αρχής, ακριβώς διότι επιτέλους εισάγει το κρατικό πιστοποιητικό. Δεν ξέρω αν μέχρι αύριο υπάρχει ο καιρός να διατυπώσετε πιο σωστές διατάξεις, που να πηγαίνουν περισσότερο σε βάθος.

Επίσης συμφωνούμε απολύτως με το ότι πρέπει να είναι αδιάβλητες οι εξετάσεις, πρέπει να είναι εκείνοι που θα τις κάνουν υψηλού επιπέδου και πρέπει επίσης και ο τρόπος εξέτασης να είναι υψηλού επιπέδου για να υπάρχει αντίκρισμα. 

Τώρα, το νομοσχέδιο χρησιμοποιείται και για να έρθουν και ορισμένες άλλες διατάξεις που αφορούν την παιδεία οι οποίες έχουν πάρα πολλά προβλήματα. 

Πρώτα απ' όλα, στο άρθρο 6 στην παράγραφο 2 λέτε ότι οι κενές θέσεις που δεν πληρώθηκαν από το ΑΣΕΠ, μεταφέρονται στην επόμενη χρονιά. Αυτό σημαίνει δηλαδή, ότι δεν καλύπτονται, ούτε από την επετηρίδα -γιατί θα έπρεπε να φέρετε ειδική διάταξη- ούτε από τον κατάλογο των αναπληρωτών, αλλά πηγαίνουν στον επόμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ; Νομίζω ότι είναι μια αυστηρή ρύθμιση και ίσως θα έπρεπε να την επανεξετάσετε. 

Επίσης, με την παράγραφο 3 μειώσατε το χρόνο ισχύος του πίνακα των επιτυχόντων στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Τουλάχιστον εγώ έτσι το καταλαβαίνω. Διότι, ενώ αυτός ο πίνακας με την προηγούμενη ρύθμιση θα ίσχυε μέχρι το τέλος του 2000, τώρα μειώνεται αυτός ο χρόνος και νομίζω ότι αυτό είναι μια αδικία, γι' αυτούς τους πρώτους που είχαν τον ηρωισμό να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, να υποστούν όλα όσα υπέστησαν και πέτυχαν. Ξαφνικά τους περικόπτετε την ισχύ αυτού του πίνακα κατά ένα εξάμηνο τουλάχιστον, αν δεν κάνω λάθος. Αυτό είναι μια αδικία, την οποία θα πρέπει να την εξετάσετε. 

Έρχομαι επίσης στη διάταξη για τις αποσπάσεις. Εγώ συμφωνώ μαζί σας, ότι το Υπουργείο δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς απεσπασμένους εκπαιδευτικούς. 'Ότι η ύπαρξη των απεσπασμένων εκπαιδευτικών στα διάφορα όργανα του Υπουργείου είναι σωστή, είναι χρήσιμη, διότι φέρνουν από την πράξη τα προβλήματα και τις λύσεις τους. Αλλά το θέμα δεν είναι να υπάρχουν ή να μην υπάρχουν απεσπασμένοι, είναι πώς γίνονται αυτές οι αποσπάσεις και με ποια κριτήρια. Λέτε ότι γίνονται με τις αποφάσεις των υπηρεσιακών συμβουλίων των ενδιαφερομένων φορέων. Να δεχθώ ότι θα είναι αντικειμενικά αυτά τα κριτήρια και δίκαια; 'Ότι δεν θα δούμε αυτά τα φαινόμενα, διοριζόμενοι στις παραμεθόριες περιοχές να έρχονται με αδιόρατα κριτήρια απεσπασμένοι στην κεντρική υπηρεσία; Να ευχηθώ να μη ξανακούσουμε κάτι παρατράγουδα που έγιναν σε τελευταίες αποσπάσεις που μας απασχόλησαν και στον κοινοβουλευτικό έλεγχο και δεν θέλω να τις ξαναφέρω για συζήτηση; Εκείνο, όμως, που μου κάνει εντύπωση, είναι πρώτον ότι αυτή έρχεται, ως μια διάταξη αορίστου διαρκείας, ως μια πάγια διάταξη -την είχατε ξαναφέρει, θυμάστε, σε άλλο νομοσχέδιο- και λόγω των αντιδράσεών μας την περιορίσαμε μόνο στο τρέχον νομίζω σχολικό έτος. Και συμφωνήσαμε να ισχύσει έτσι για ένα χρόνο, προκειμένου να μην παραλύσει το Υπουργείο και οι άλλες υπηρεσίες. Τώρα, χωρίς να αλλάξει καθόλου η διάταξη έρχεται, ως πάγια διάταξη. Νομίζω ότι αυτό δεν είναι σωστό και κυρίως θεωρώ μειονέκτημα, ότι δεν έχουν κανένα λόγο σ' αυτές τις αποσπάσεις τα υπηρεσιακά συμβούλια των ίδιων των εκπαιδευτικών της δημοτικής και της μέσης εκπαίδευσης, δηλαδή, εκείνα τα υπηρεσιακά συμβούλια που εκτιμούν τις ανάγκες των σχολείων, από τα οποία προέρχονται και τοποθετούνται οι εκπαιδευτικοί στην κεντρική υπηρεσία. Αυτά δεν έχουν λόγο. Τουλάχιστον βάλτε μια γνωμοδότησή τους, τα ελέγχετε κατά πάσα πιθανότητα και αυτά -ο κάθε Υπουργός τα ελέγχει- αλλά τουλάχιστον δεν πρέπει οι εκπαιδευτικοί που δίνουν τους εκπαιδευτικούς από τα σχολεία στην κεντρική υπηρεσία να έχουν ένα λόγο και να δώσουν μια γνωμοδότηση; 

Τώρα ερχόμαστε στα θέματα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Ευτυχώς αποσύρατε αυτήν την απαράδεκτη διάταξη, σύμφωνα με την οποία οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων που προσφέρουν πλέον μέγα έργο -εσείς το κάνατε αυτό, εσείς το προκαλέσατε να προσφέρουν μεγάλες υπηρεσίες και αναντικατάστατες στην ελληνική παιδεία, λόγω της υποβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης- ήσαν υποχρεωμένοι να επιλέγουν τους εκπαιδευτικούς τους οποίους ήθελαν, μόνο μέσω του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και μόνο μεταξύ των επιτυχόντων. Αυτή ήταν μια απαράδεκτη διάταξη για μια ελεύθερη οικονομία που δέχεται την ιδιωτική εκπαίδευση. Αν δεν την θέλετε, πείτε ότι την καταργείτε τέλος πάντων, για να ξέρουν και εκείνοι πού βαδίζουν. Θα μας πείτε βέβαια ότι υπάρχουν οι διατάξεις που ορίζουν ότι με τους ίδιους όρους προσλαμβάνονται, και οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί, αλλά μετά την κατάργηση της επετηρίδας και την εισαγωγή του διαγωνισμού, το "με τους ίδιους όρους", θα δούμε αν περνάει, αν εφαρμόζεται και πώς εφαρμόζεται. Καλώς κάνατε λοιπόν που την αποσύρατε. 

Βέβαια μετά αφαιρέσατε και την άλλη διάταξη, η οποία προέβλεπε την συνέχιση της εφαρμογής του θεσμού του νόμου 1566, δηλαδή, οι απολυόμενοι εκπαιδευτικοί, λόγω κατάργησης του σχολείου ή τμήματος, να μπορούν να διορίζονται στη δημόσια εκπαίδευση. Δεν κατάλαβα γιατί την αποσύρατε, εμείς δεν ζητήσαμε απόσυρση, κανείς δεν ζήτησε νομίζω απόσυρση αυτής της διάταξης. Την αποσύρατε και τώρα την επαναφέρετε με έναν τρόπο διαφορετικό από εκείνον που την είχατε. Δεν κατάλαβα γιατί δεν επαναφέρετε την παράγραφο 8, όπως την είχατε; Να σας πω ποια είναι η απορία μου, μπορεί να κάνω λάθος, και να μου εξηγήσετε γιατί δεν έρχεται η παλιά διάταξη, αλλά έρχεται καινούρια. Δεν είναι σωστό αυτοί που υπηρετούν στην ιδιωτική εκπαίδευση και είχαν μέχρι το 2000 το προνόμιο να τοποθετούνται υπό τους όρους τους γνωστούς στη δημόσια εκπαίδευση, ξαφνικά να το χάσουν αυτό το προνόμιο από δω και πέρα. Αλλά εδώ λέτε στην καινούρια διάταξη, ότι αυτό θα ισχύει, όχι μόνο για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν τώρα με τη δημοσίευση του παρόντος, αλλά το επεκτείνετε μέχρι το 2002 που ισχύει βέβαια η επετηρίδα. Αλλά τι νόημα έχει αυτό; Στην παλιά σας διάταξη το είχατε μέχρι το 2000 και αυτό είναι λογικό. Δηλαδή να έχουν αυτό το προνόμιο αυτοί που διορίζονται τώρα, που είναι διορισμένοι και που διορίζονται το πολύ μέχρι το 2000. Αυτοί που θα διοριστούν και όταν θα διοριστούν μετά το 2000 θα ξέρουν ότι δεν το έχουν το προνόμιο, δηλαδή δεν τους θίγουμε τίποτε. Γιατί λοιπόν να το αποκτήσουν; Αυτό είναι ένα ερώτημα δικό μου και το κυριότερο: Είχατε μια προϋπηρεσία τουλάχιστον δύο διδακτικών ετών, την οποία τη βγάλατε αν κατάλαβα στη νέα διάταξη. Δεν είναι μια διασφάλιση; Δηλαδή θα διοριστεί κάποιος στις 29 Δεκεμβρίου του 2002 και θα έχει αυτό το προνόμιο εσαεί, το οποίο θα φθάσει δεν ξέρουμε, δέκα, είκοσι, τριάντα χρόνια, έτσι δεν είναι;

 

 

'Έρχομαι τώρα στο θέμα των σχολικών βιβλίων. Σωστά, ο ΟΕΔΒ δεν μπορεί να ανταποκριθεί. Δεν μπορεί να βγάλει όλα αυτά τα βιβλία που προστίθενται, γιατί είναι τριών ειδών βιβλία που ανήκουν σε κάθε μάθημα και είναι πολύ περισσότερες οι ανάγκες. Και καλώς βγαίνουν τόσα πολλά βιβλία, καλώς δίδεται δικαίωμα επιλογής και καλώς είναι να δοθεί αυτό το δικαίωμα και σε ιδιώτες, ώστε να βοηθηθεί ο ΟΕΔΒ, αλλά δεν πρέπει να βγει τελείως έξω ο ΟΕΔΒ. Πώς άραγε θα πάρουν οι ιδιώτες εκτυπωτές και εκδότες αυτό το δικαίωμα; Ξέρετε, κύριοι συνάδελφοι, πώς έγινε, γιατί δεν το έχει προβλέψει το Υπουργείο να το προλάβει αυτό το παρατράγουδο που θα σας πω τώρα. Επιλέγονται ορισμένες συγγραφικές ομάδες, για να συγγράψουν τα βιβλία που προκηρύσσει το Υπουργείο Παιδείας και μέσα στην κάθε συγγραφική ομάδα υπάρχει και κάποιος εκδότης. Ενώ δεν είναι συγγραφέας, δεν είναι εκπαιδευτικός, ενώ δεν είναι δεν ξέρω τι, μπαίνει στη συγγραφική ομάδα. Ο Λιβάνης, ο Γκούτεμπεργκ, ο Κυριακίδης, δεν ξέρω και ποιοι άλλοι, είναι πέντε έξι εκδοτικοί οίκοι που έχουν ειδικευθεί στα σχολικά βιβλία…

'Όταν επιλεγεί αυτό το βιβλίο τι θα γίνει, θα δοθεί σ' αυτόν η εκτύπωση; Δεν πρέπει η εκτύπωση να δοθεί μέσω ΟΕΔΒ και μέσω διαγωνισμού ανεξάρτητα του αν μετέχει; 'Η μήπως θα έπρεπε να είχατε βγάλει από τις συγγραφικές ομάδες τη δυνατότητα να μετέχει και εκδότης; Αυτό θα ήταν πιο αδιάβλητο.

Τώρα τι θα γίνει, θα παίρνει ο τάδε ιδιώτης, που είναι μέσα στη συγγραφική ομάδα, την εκτύπωση του βιβλίου και μετά αν θα τον επιλέξει ή όχι, θα αποφασίσει η σχολική εφορία, διότι εκείνη θα παίρνει τα χρήματα. Και καλό είναι να μπορεί η σχολική εφορία, αλλά στην τσέπη τίνος θα πάνε αυτά τα χρήματα; Θα πάνε στον εκδότη, ο οποίος μπήκε κατ' αυτόν τον τρόπο. Επίσης δεν ξέρω τι θα γίνει με αυτές τις σχολικές εφορίες, και με τους εκδότες στο στάδιο της επιλογής των βιβλίων. Αυτά είναι πολύ μεγάλα προβλήματα που δεν τα αντιμετωπίσατε. Δημιουργούνται από το γεγονός ότι έχουμε δωρεάν εκπαίδευση, και αυτήν την έχουμε, και πρέπει να την έχουμε γιατί είναι κατοχυρωμένη από το Σύνταγμα. Αλλά όταν υπάρχει δωρεάν εκπαίδευση πρέπει να υπάρχει και ένας οργανισμός σχολικών βιβλίων. Η παρεμβολή των ιδιωτικών φορέων δημιουργεί κάποια προβλήματα τα οποία πρέπει να τα προλάβουμε. Και τα προλαβαίνουμε μόνο με την κατοχύρωση του δημόσιου διαγωνισμού. 

Κύριοι συνάδελφοι, τελειώνω. Τα υπόλοιπα θα τα πω με τα άρθρα. 'Όπως σας είπα και πριν, η Νέα Δημοκρατία ψηφίζει το νομοσχέδιο για το κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας, είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε βελτιώσεις και την περαιτέρω κριτική μας θα τη διατυπώσουμε στα άρθρα.

Print
773 Rate this article:
No rating

Επικοινωνία

Σέκερη 1, 106-71, Αθήνα
τηλ. 2103675871-3
φαξ: 2103675668
email: benaki@parliament.gr

Όροι χρήσηςPrivacy Statement© 2025 - Άννα Μπενάκη-Ψαρούδα
Επιστροφή πάνω