Search
× Search

Ομιλίες - Ολομέλεια

/ Κατηγορίες: Ομιλίες - Ολομέλεια

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΚΕ'-24 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2000(Ν.2839/2000):Συνέχιση σχ.νόμου"Ρυθμίσεις θεμάτων Υπ. Εσωτερικών, Δημ. Διοίκησης και Αποκέντρωσης και άλλες διατάξεις"

Η Κυβέρνηση νομοθετεί σε βάθος χρόνου μιας ημέρας ή το πολύ μιας εβδομάδος από την ισχύ του νόμου και αμέσως μετά σπεύδει να διαπιστώσει είτε τις ατέλειες, τις αθέλητες, λόγω βιασύνης και ανικανότητος συντάξεως ενός νομοθετήματος είτε διότι δεν εξυπηρετήθηκαν αποτελεσματικά οι κομματικές επιδιώξεις και έρχεται αμέσως και κάνει βελτιώσεις και τροποποιήσεις. 

Στο θέμα του ειδικού γραμματέα του Σώματος Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, δεν νοείται, να ηγείται αυτού του ελεγκτικού οργάνου, που επιβλέπει την τήρηση των νόμων και ενδεχομένως εισηγείται και επιβάλλει κυρώσεις, μετακλητό πρόσωπο, το οποίο είναι εξηρτημένο από την Κυβέρνηση, είναι πολιτικό όργανο και εκτελεί πολιτικές εντολές. Αυτό είναι ο ειδικός γραμματέας και μπορεί να είναι χρήσιμο όργανο για τη χάραξη μιας πολιτικής σε άλλους τομείς, αλλά δεν νοείται τέτοιο πρόσωπο να ηγείται ενός ελεγκτικού οργάνου. Νομίζω ότι καλύτερη φωτογράφηση της προσπάθειας κομματικοποίησης και κομματικού ελέγχου της Δημόσιας Διοίκησης, δεν μπορεί να υπάρχει, το να εισηγείται, δηλαδή, η Κυβέρνηση και να ψηφίζει η πλειοψηφία επικεφαλής του Σώματος Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης να βρίσκεται πολιτικό πρόσωπο. Νομίζω ότι όλα αυτά αρκούν. Δε νομίζω ότι το επιχείρημα του εισηγητού της Πλειοψηφίας "τι βλάπτει ο ειδικός γραμματέας στο ΣΔΟΕ", που και αυτό είναι ελεγκτικό όργανο ευσταθεί, διότι εκεί υπάρχει επικεφαλής εισαγγελεύς. 

Το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος εποπτεύεται από εισαγγελέα, επομένως εκεί ο ειδικός γραμματέας επιτελεί κάποιον άλλο ρόλο, μεταφέρει ίσως πολιτικές κατευθύνσεις -πράγμα που δεν θα το θεωρούσα αθέμιτο- αλλά δεν έχει την εποπτεία, το συντονισμό και την καθοδήγηση του οργάνου, διότι εκεί η εποπτεία βρίσκεται στα χέρια εισαγγελέως. Επομένως είναι δύο τελείως ανόμοια πράγματα και νομίζω ότι έχουμε πολύ δίκιο να καταφερόμαστε κατά του ορισμού πολιτικού προσώπου ως οργάνου επικεφαλής του Σώματος Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης. 

Η δεύτερη παρατήρησή μου αναφέρεται στο άρθρο 2 για το Συμβούλιο Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Βέβαια δεν έχει καμία σχέση αυτό το συμβούλιο με αυτό που εισηγείται η Νέα Δημοκρατία, το Εθνικό Συμβούλιο Δημόσιας Διοίκησης, διότι εκείνο είναι μία ανεξάρτητη διοικητική αρχή με αρμοδιότητες υπεύθυνες και αποφασιστικές και εκτελεστικές. Εδώ πρόκειται για ένα όργανο από τα πολλά συμμετοχικά που έχει δημιουργήσει το ΠΑ.ΣΟ.Κ. μέσα στο χώρο της Δημόσιας Διοίκησης, τα οποία είναι συμβουλευτικά και δεν έχουν άλλη αποστολή παρά να περιβάλλουν με μία αχλύ και με φωτοστέφανο τον εκάστοτε Υπουργό και να δίνουν την επίφαση της δημοκρατίας και της συμμετοχικότητας. 

Και το λέω αυτό διότι έχω πείρα από άλλα συμβούλια των Υπουργείων με τα οποία έχω ασχοληθεί, όπως είναι το Υπουργείο Παιδείας, όπου κανένα όργανο μέχρι τώρα δεν λειτούργησε. Νομίζω και σε άλλα Υπουργεία που υπάρχουν τέτοια όργανα, όπως υπήρχε στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης για τη δίωξη της εγκληματικότητος και στο Υπουργείο Κοινωνικών Υπηρεσιών για τη χάραξη της κοινωνικής πολιτικής, κανένα δεν λειτούργησε, διότι οι νόμοι δεν θέλησαν να τα περιορίσουν σε πλαίσια λειτουργικότητας. Εδώ πώς να λειτουργήσει κατ'αρχήν αυτό το όργανο, όταν δεν ξέρουμε ποιοι θα το αποτελούν, κοινωνικοί φορείς, επιστημονικοί φορείς, πόσα θα είναι αυτά τα όργανα -μπορεί να είναι απέραντος ο αριθμός- και τελικά υποδεικνύονται από τον Υπουργό, ενώ τα θέματα τα καθορίζει ο Υπουργός, και τα πάντα καθοδηγούνται από την εκτελεστική εξουσία. Επομένως, πρόκειται περί ενός οργάνου πλαισιώσεως του Υπουργού και τίποτε άλλο. 

Διαμαρτύρομαι τώρα και εγώ για τη διάταξη του άρθρου 4, παράγραφος 1. Εδώ, έχουν συμβεί σημεία και τέρατα επί ΠΑ.ΣΟ.Κ. 'Εχω υπόψη μου και μπορώ να τις αναφέρω και ονομαστικά αν χρειαστεί στη Βουλή περιπτώσεις υπαλλήλων, οι οποίοι δεν επελέγησαν για τη θέση διευθυντού, κατέφυγαν στο Συμβούλιο Επικρατείας, το Συμβούλιο Επικρατείας όρισε τις ημερομηνίες και διέταξε την αναστολή, τοποθετήθηκε κατ'ανάθεση ο επιλεγείς κομματικός υποψήφιος, άσκησε, ώσπου να βγει η απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας, τα καθήκοντα του προϊσταμένου ή του διευθυντού μέχρις ότου βγήκε μετά μερικά χρόνια η απόφαση και κέρδισε ο υπάλληλος. Και όταν ξαναπροκηρύχθηκε η θέση ήρθε ο φυτευμένος, που είχε εξασφαλίσει χρόνια υπηρεσίας κατ'ανάθεση, να συναγωνιστεί με τον άλλο και ενδεχομένως πάλι λόγω κατάλληλης διαμόρφωσης του υπηρεσιακού συμβουλίου να πάρει τη θέση. Λοιπόν, αυτά είναι κομματικές πονηρίες, στις οποίες σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να συναινέσουμε. 

Και δύο καλά λόγια για το άρθρο 6 στο θέμα των ποσοστώσεων, που δεν αφορά ειδικά τις γυναίκες, συμβαίνει και έχουν διαμορφωθεί έτσι τα πράγματα ώστε να αναφέρεται στις γυναίκες, αλλά αφορά και τα δύο φύλα. Δεν είναι ένας θεσμός που τον αγαπώ, θέλω να ξεκαθαρίσω τη θέση μου. Εγώ προτιμώ αξιοκρατικά οι γυναίκες να επιβάλονται, αλλά δυστυχώς δεν γίνεται. Ζούμε ακόμα σε ένα εξόχως ανδροκρατούμενο περιβάλλον, παρά τις προόδους που έχουμε κάνει, και επομένως πρέπει να χρησιμοποιηθούν κάποιοι τεχνικοί τρόποι για να μπορούν να προωθηθούν οι γυναίκες. Συμφωνώ με τη διάταξη αυτή, ελπίζοντας ότι οι ποσοστώσεις είναι ένα μεταβατικό μέσο και έτσι τις προτείνουμε να μπουν στο άρθρο 116 του Συντάγματος, μέχρις ότου φθάσουμε στην ουσιαστική ισότητα. 

Αλλά, πρέπει να μελετήσετε πώς σε αυτά τα συμβούλια ισότητας θα εκπροσωπηθούν οι μη κυβερνητικές γυναικείες οργανώσεις. Είναι πολύ σημαντικές οργανώσεις και πρέπει να βρείτε έναν τρόπο να εκπροσωπούνται στα περιφερειακά συμβούλια που θα ορίσετε. 

Print
708 Rate this article:
No rating

Επικοινωνία

Σέκερη 1, 106-71, Αθήνα
τηλ. 2103675871-3
φαξ: 2103675668
email: benaki@parliament.gr

Όροι χρήσηςΠολιτική Απορρήτου© 2024 - Άννα Μπενάκη-Ψαρούδα
Επιστροφή πάνω